Sayfalar

24 Ağustos 2020 Pazartesi

ADANA BASINI BİR KEZ DAHA DESTEK YERİNE KÖSTEK OLDU

Kanal A ekranlarında Adana Demirspor başkanı, yönetimi ve Metin Korkmaz'ı habire eleştiren Ercan Aslankeser şimdi de bir gazeteye verdiği söyleşi de yavru muhalefetliğine devam etmiş.Bu kadar gözü dönmüş bir şekilde eleştirmek yerine yapıcı yorumlarla takıma uzaktan da olsa katkı sağlaması gerekirken,bu insanlar birilerinin kuyularını kazmayı kendilerine görev edinmişler.Yazık gerçekten size çok yazık.Destek olmuyorsunuz hiç olmazsa köstek olmayın...


AŞAĞIDAKİ YAZIYI BUYRUN OKUYUN...

''Uzun yıllardır Süper Lig hasreti çeken ancak son iki sezondur ayağına gelen kısmeti değerlendiremeyerek camiayı kahreden Adana Demirspor’un ‘şampiyon’ olamamasını Adana’nın unutulmaz futbolcularından Ercan Aslankeser ile Gazetemiz Spor Koordinatörü Adnan Ercan masaya yatırdı…

“BAŞKAN YÜRÜDÜĞÜ KİŞİLERE DİKKAT ETMELİ”

Adana Demirspor’un başına en zor dönemlerde gelen ve bu takımın Süper Lig’e çıkması için maddi-manevi hiçbir fedakarlıktan kaçınmayan Başkan Murat Sancak’ın bu kulüp ve Adana için ciddi bir şans olduğunu vurgulayan Ercan Aslankeser, “Başkan Murat Sancak eğer Adana Demirspor’u şampiyon yapmak istiyorsa, yürüdüğü kişilere dikkat etmeli. Başkan herkesle oturabilir ama ciddi bir kulüp başkanının yürüdüğü insanları daha elit, daha iyi seçmeli” dedi. Aslankeser, Adana Demirspor’da menajeri Metin Korkmaz olmayan oyuncuların Adana Demirspor’da oynamasının zor olduğuna dikkat çekti.

“METİN KORKMAZ TEKNİK ADAMIN ÖNÜNDE OLMAMALI”

Murat Sancak’ın bol miktarda para veren yüksek bütçeli kulüp yaratan bir insan olduğuna dikkat çeken Aslankeser, “ Geçtiğimiz sezon Cüneyt Dumlupınar’dan çok takıma taktik veren, her şeye karışan ve önünde olan bir Metin Korkmaz vardı. Bu kişi teknik adamın önünde olmamalı. Başkan Murat Sancak Metin Korkmaz’dan fikir aldığı kadar onun gibi değerli insanlardan da fikir almalı. Örneğin; Süleyman Hurma gibi. Yönetime revizyon yapılmalı. Bu işe aşık, gönül veren insanlardan yararlanmalı. Teknik kadro seçimine çok dikkat etmeli. Bu takımda yıldız oyuncuyu oynatacak lider teknik adam şart” dedi.

“HERŞEY PARA DEĞİL VE PARA SENİ ŞAMPİYON YAPMIYOR”

Adana ve Türk futbolunun unutulmaz isimlerinden birisi olan Ercan Aslankeser, Adana Demirspor’un başarısızlığın altındaki en büyük etkenin bir türlü aile ve takım olamamasından kaynaklandığını kaydetti. Aslankeser, “Profesyonel futbolda her şey para gibi görünüyor ama her şey para değil. Para seni şampiyon yapmıyor. O aidiyet duygusu seni şampiyon yapar, birliktelik seni şampiyon yapar. Adana Demirspor’da yaşanmışlar var, ben de yaşadım” diye konuştu. Ercan Aslankeser, Pandemi dolayısıyla maçların seyircisiz oynanmasının diğer takımlardan daha çok Adana Demirspor’u büyük olumsuz etkilediğine vurgu yaparken, “Adana Demirspor’un gücünün yüzde 50’sini taraftarlar oluşturuyor” diye konuştu.

Adanaspor’un ardından Adana Demirspor’u da masaya yatıran Ercan Aslankeser ile Adnan Ercan’ın birbirleriyle yaptıkları soru ve yanıtları ile yorumları aynen şöyle:

“SÜPER LİG İÇİN HALA ÜMİT BEKLEYENLER VAR”

Adnan Ercan : Adana Demirspor lige Murat Sancak yönetiminde ve çok da kaliteli sayılabilecek bir kadro ile başladı. Hedef olarak da şampiyonluk olarak açıkladı ve lige gayet güzel bir giriş yaptılar. Kalite olarak ligdeki diğer takımlarla kıyaslandığında hepsinden bir adım olduğu da görüldü. Ama sezon sonu bize gösterdi ki; ilk önce ilk 2 umutları arkasından da Play-Off umutları boşa düştü. Daha sonra Federasyondan medet beklendi. Federasyonun alacağı kararla Süper Lig 22 takım olur mu ? Hala ümit bekleyenler de var. Ama federasyon o defteri kapattı ve dolayısıyla Adana Demirspor TFF 1.Ligi’ne kaldığı yerden devam edecek. Bu kadar yüksek bütçeye rağmen Adanaspor’un da sorunlarını konuştuğumuz gibi tamamen olayı bütçeye bağlıyorduk. Ancak Adana Demirspor’da bütçe sorunu yok. Murat Sancak gibi verici bir başkana rağmen neden bu kadar başarısız olundu ? önce yönetim bu iş için yeterli miydi. Sancak’ın sadece para vermesi yeterli miydi ? yoksa akıl hocalarına mı ihtiyaç vardı. İstersen konuya buradan girelim…

“ADANA DEMİRSPOR’DA DA TEK ADAMLIK SÖZKONUSU”

Ercan Aslankeser: Şimdi ben 2 yıldır Adana Demirspor’daki gözlemlerim şunlar sevgili Adnan ağabeyim…Şimdi nasıl diyoruz ki; Adanaspor’da tek adamlık söz konusu bana göre de Adana Demirspor’da da tek adamlık söz konusu. Nedir bu ? Bir takım bu bütçelerle 2 yıldır bu ligde başarıyı ve şampiyonluğu yakalayamıyorsa, bana göre PTT ligin değil en az Süper Lig’de oynayan 8-10 takımın da ayarında hatta üstünde bir bütçe ile oynuyor Adana Demirspor. Şu anda tüm futbolcuların gözünü kamaştırıyor Adana Demirspor’a gelmek. Ama burada ne hikmetse takım yapılanmasında, takım kurgusunda ciddi yanlışlar yapılıyor. Bu yanlışları yapan kim ? dediğim gibi tek adam Metin Korkmaz. Ve başkandan sınırsız yetkiyi de almış.O kadar çok kendine ve başkana güveniyor ki, mesela 2 yıldır gelen hiçbir teknik adamın buna Cüneyt Dumlupınar hoca ile birlikte Ümit Özat’ı ve Uğur Tütüneker’i de ekleyebiliriz. Burada hiçbir teknik adam bu kulübe bir tane futbolcu kazandırmamıştır. Teknik adam bir futbolcu söylese bile bu Metin Korkmaz’dan okey görmediği zaman yine girmiyor bu kulübe. Ama tecrübeli bir spor adamı yapısı var mı, bana göre Adana Demirspor’da tanındı Türkiye çerçevesinde, genelinde. Adana Demirspor ile ön plana çıktı Metin Korkmaz. Bundan önceki dönemlerde yapıyormuş ve yaptığını da biliyorum. Çok ciddi kulüplerle iletişiminde bazı kopukluklar da olmuş ama Adana Demirspor’da bu görevde bu bütçe ile ciddi bir şans yakaladı Metin Korkmaz da.

“MURAT SANCAK İYİ BİR FUTBOL İZLEYİCİSİ AMA FUTBOLCUNUN İSMİNİ DE, TRANSFERİNİ DE BİLMEZ”

Adana Demirspor Kulübü Başkanı Murat Sancak her ne kadar iyi bir futbol izleyicisi olabilir ama futbolcunun ismini de, yapısını da, transferini de bilmez. Ben geçen yıl başarısızlıktan sonra ‘Sayın Murat Sancak artık sizin tecrübesizliğinizi ön plana çıkartmanız, bizim bu konuda ‘Türk futbolunu tanımıyorum’ demeniz de yetmez. Bu sene takım şampiyon olmalı’ dedim. Bu kadar yanlış evet isim olarak iyi oyuncular olabilir, kaliteli oyuncular olabilirler. Herkesin kendine göre bir ismi vardır. Bana isimli oyuncular ligi getirdikleri süreçte Bursaspor ve Karagümrük maçında sahadalar mıydı, kuvvetliler miydiler ? ben buna bakarım. Ligi getiren Mehmet Akyüz kesik, ligi getiren Volkan Şen sakat ve sahada yoktu. Ben ne yapayım böyle yıldız oyuncuları ? şimdi takım yapılanması, planlaması derken ben bunları kastediyorum. Adanaspor’a baktığımız zaman konuştuğumuzda elde, boşta kalan futbolcuları alıyorsun ama sen paranla alamıyorsun, göremiyorsun. Adana Demirspor’daki en büyük sıkıntı bu.

“YÖNETİM KURULUNDA BİR REVİZYON GEREKİYOR MU ?”

Adnan Ercan: Yönetim deyince 20 kişilik bir yönetim kurulu var. Bu 20 kişilik yönetim kuruluyla ilgili sevgili başkana benim de bir sorum oldu. Dedim ki, ‘Sayın başkan yaptığınız yönetim kurulu toplantılarında çok sessizlik var mıdır, herkes istediğini söyleyebiliyor mi, sorabiliyor mu ?’.. Bana da ‘elbette yönetim kurulu istediğini söyler ama neticesinde parayı veren düdüğü çalar ve en son sözü de ben söylerim’ şeklinde bir yanıtı oldu. Bu yönetim kurulunda bir revizyon gerekiyor mu, başkan yeni sezona başlarken bu ekiple mi devam etmesi lazım, yoksa daha farklı vizyonu olan isimlerle mi yola çıkmalı ?

“METİN KORKMAZ’IN YETKİLERİ TÖRPÜLENMELİ”

Ercan Aslankeser: Adana Demirspor’da birçok kategoride ve bir çok bölgede revizyon yapılmalı. Başta da yönetim. Profesyonel şubede takım yapılanmasında, takım planlamasını yapan Metin Korkmaz’ın yetkileri biraz daha törpülenmeli. Şimdi Cüneyt Dumlupınar ile devam ediliyor ve bu hoca kulübe kaç tane futbolcu öneri sunacak ve kaç tane futbolcu aldırabilecek. Bunlar sorgulanmalı ve sorgulaması lazım Murat Sancak’ın. Murat Sancak herkese resim verebilir ve herkesle oturabilir, buna saygımız var. Ama yürüdüğü kişilere dikkat etmeli. Akıl danıştığı, ciddiye aldığı insanlara dikkat etmeli. Ama burada tek dinlediği kişi var o oda Metin Korkmaz. Bu kulübün yapılanmasını da, takım planlamasını da yapan bu arkadaşımız. Ben derim ki; işin sonucunda menajerlikten gelme Süleyman Hurma var. Buradan ciddi bir profesyonel destek alabilir. Yönetim yapılanmasında yani bu öyle tribünde bağırmakla, futbolcuların arasında pasta kesmekle görüntü vermekle yönetici olunmaz. Bu kulübe gövdesiyle, maddi ve manevi Murat Sancak’ın yanında olacak isimleri tercih etmeli.Futbolu bilen insanlarla hareket etmeli. Oturmalı, konuşmalı. Bu insanlar herkes diyor ki; özel arkadaşları. Buna saygı duyarız. Ama futbolu bilen insanlarla da bir istişare içine girmeli Murat Sancak.

“TEKNİK DİREKTÖRLERİN KULÜBE FUTBOLCU ALINMASI TARAFTARI MISINZ?”

Adnan Ercan: Şimdi biz işin medya tarafındayız. Sizin ayrıca teknik direktörlük unvanınız da var. Bir teknik direktör gözüyle teknik direktörlerin kulübe futbolcu alınması taraftar mısınız, yoksa bu oyuncu alınmasındaki dedikoduları göz ardı ederek tamamen kulübe mi bırakılmalı ?

“ADANA DEMİRSPOR’DA HOCASININ BİR DEFA VİZYONU OLMALI”

Ercan Aslankeser: Şimdi burada Adana Demirspor gibi hedefi olan büyük bir kulübün, büyük bir camianın ve çok ciddi bir de başkan yakalamış bir kulübün hocasının bir defa vizyonu olmalı. Bir hedefi olmalı. Sistem adamı olmamalı. Öncelikle konuşacağımız konu bu. Bir kere Adana Demirspor’da bir teknik adamın dediğim gibi görüşü olmalı, bir gelirken oyun sistemi yapısı olmalı. Buna göre de 2-3 tane de en azından o sisteminde oynatabileceği oyuncu aldırabilmeli. Kurulmuş sistemin gelip hocası olan hiçbir teknik adamın başarılı olması mümkün değil. Ben Cüneyt Dumlupınar bu kulübe geldi, Uğur hoca döneminde Sportif Direktörlük yaptı. Ben TV’de yorum yaptığımda dedim ki; bu takımın teknik adamı şu an Uğur Tütüneker olabilir ama şu an Cüneyt Dumlupınar’dır. Cüneyt Dumlupınar bugünleri öngörüp kuracağı sistemde çünkü mevcut kadroya sportif direktörlük yaptı. Yapmış olduğu sportif direktörlük döneminde kendine teknik adamlık kalacağını bildiği için ya da tahmin edebileceği için bu takımın transfer döneminde de beraber Metin Korkmaz ile bu işi yapabildiği için en az kendi sistemini belirleyip en az 2-3 tane oyuncu aldırabilmeliydi. Dönemimizde herkes diyor; artık teknik direktörün gücü kalmadı. Hayır ben buna katılmıyorum. Nedeni de; öyle başkanlar, öyle kulüpler var ki üst düzey, hala teknik adamlarına yetkiyi vermiş durumda. Bunu isim istenirse sayabilirim. Ama burada böyle bir durum yok. Adam o kadar kendini aştı ki Metin Korkmaz, sahanın içine girip teknik direktörün önünde bile görev alabiliyor, yetkililere talimatlar verebiliyor. Takım kurgusunda, oyun yapısında… Belki de Cüneyt Dumlupınar diyor ki; kalın sabit yerinizde, Metin Korkmaz da öne çıkın diyordur. Böyle olunca da futbolcunun bu bağlamda kafası karışır. Kime bakacaksın. Çünkü Metin Korkmaz, zaten Murat Sancak tarafından takım üstünde bir konumda. Sen getireceğin hiçbir teknik adamı Metin Korkmaz’ın bu yetkileriyle çalıştıramazsınız. Adana Demirspor’daki en çok dikkat edilmesi gereken nokta bu.

“METİN KORKMAZ BAŞKAN DANIŞMANI OLARAK HOCANIN ÖNÜNE GEÇEBİLİYOR”

Adnan Ercan: Halbuki bir kulübün hiyerarşisi vardır. Teknik Direktör nereye kadar çıkar, arkasındaki yardımcının çıkacağı mesafe belirtilir ama Metin Korkmaz Başkan Danışmanı olarak hocanın önüne geçebiliyor. Problem burada değil mi ?

Ercan Aslankeser: Evet sıkıntı burada. Başkan Murat Sancak Metin Korkmaz’a diyecek ki, ‘sen benim güvendiğim bir insansın ama hiçbir maçta yedek kulübesine gir ama öne çıkma’… Yada diyecek ki; ‘Metin gel benim yanımda otur tribünde’…

Adnan Ercan: Hocam başkanın yapamadığını Futbol Federasyonu yaptı ve Metin Korkmaz’a 1 yıl ceza verdi. Korkmaz 1 yıl süreyle futbol sahalarına giremedi.

Ercan Aslankeser: Metin Korkmaz kontrolü sağlamalı.

Adnan Ercan: Bütün bu konuştuklarımız çerçevesinde Adana Demirspor’un bu sene gerek ilk 2’yi yakalayamaması ve gerekse Play-Off maçlarında başarısız olmasını yönetim kademesindeki bu hataya bağlayabiliriz.

Ercan Aslankeser: Başkan Murat Sancak’ın şurada dikkat etmesi gereken bir konu var. Bu paralarla, bu bütçeyle hepimiz memnunuz. Takım şu an özel uçaklarla deplasmanlara gidiyor. Adana Demirspor uçak bileti bulamayacak günleri de yaşamıştı. Şu anki durum hepimizin gururunu okşayan hamleler. Ama Murat Sancak’ın kesinlikle ve kesinlikle profesyonel futbol adına destek alması gerekiyor ama bu 1 kişiden değil. Bunun için de yönetimini bilen insanlarla takviye etmesi gerekiyor. Ama ben şunu biliyorum; Murat Sancak şöyle konuşmaları yapan bir insanmış…’Herkes ile her şeyi konuşurum ama bana futbolcu ve hoca konusunda kimse fikir vermesin’ … bunu yönetimine de söyleyebiliyor…

Adnan Ercan: Sevgili hocam bir başkana teknik direktörden ve futbolcudan başka ne söyleyebiliriz ?

Ercan Aslankeser: Burada da şu yatıyor; Adanaspor Kulübü Başkanı gibi…O zaman yönetime gerek yok. Tek başıma götürüm konusu…

Adnan Ercan: Adana Demirspor’da futbolcuya dayalı bir düzen var mı ? kulübe transfer olduktan sonra Volkan Şen’in ağırlığı, 2. yarıda bir Erkan Zengin’in gelmesi kulüpte bir takım dengeleri bozdu mu ?

Ercan Aslankeser: Yüzde 99 değil, yüzde 100 futbolcuya dayalı bir düzen var. Zaten bunun en büyük örneği; final maçında Karagümrük ile bizim Adanamızın çehresi değişecek kadar böyle önemli bir maçta bu kadar sorumluluk olan bir maçta para atışı yapıyor hakem, Adana Demirspor kazanıyor ve buna da Erkan Zengin ile kaleci Kurtuluş karar veriyor. İşte bu durum, sistemin olmadığını gösteriyor. Penaltı atacak futbolcuların, girişi, çıkışı, oturması bile bunlar tartışılır böyle maçlarda. Biz bu maçları çok yaşadık. Adanaspor’da da final yaşadı. Gündüz Tekin Onay ile Konya’da finallerde hocamızla sabaha kadar öncesi karşılaşacağımız Eskişehirspor ve Bucaspor maçını konuşurduk. Adana Demirspor ile yaşadım. Şampiyon olduğumuz son 1993’te Metin Türel ile Adem Atılgan başkan ile Hatayspor’u 1-0 yendiğimiz maç öncesi ve Çanakkale maçı öncesi hep bunları tartıştık.

“SENİN TEKNİK ADAMIN VE SORUMLUN YOK MU ?”

Oyuna kim girecek, kim çıkacak, penaltıya kalırsa kimler kullanacak, para atışları…Para atışı oluyor, Erkan Zengin kaleci Kurtuluş’a ‘kim başlasın, onlar mı biz mi ?’ diye… Senin teknik adamın yok mu ? Bir sorumlun yok mu ? futbolcuların o kadar özgüveni var ki; işte Mehmet Akyüz, Erdkan Zengin ve yabancı oyuncular… Bir Traore’yi kontrol edemediler. Bir maç var, 3 maç yok. Problem. Bu aslında paralarla bu sistemi, disiplini sağlamak çok kolay. Ama bu değil ki, çünkü Adana Demirspor aile, takım olamıyor. En büyük altındaki başarısızlığın etkeni bu. Profesyonel futbolda her şey para gibi görünüyor ama her şey para değil. Para seni şampiyon yapmıyor. O aidiyet duygusu seni şampiyon yapar, birliktelik seni şampiyon yapar. Adana Demirspor’da yaşanmışlar var, ben de yaşadım. 2 şampiyonluk yaşadım. Biz 2-3 tane futbolcunun çevresinde futbolcular takım kurulurdu, koşarlardı biz tabelayı değiştirirdik. Şimdi takımın 24 futbolcunun 18’i kafa adam, yıldız. Sen burada kim kime laf anlatacak. Zaten kadro yapısında her hafta değişenlik de bunun için öz güveni veriyor. ‘Aman o futbolcuyu küstürmeyim, bu hafta onu oynatayım’.. Bir sistem koyarsın ve ona göre oyuncu oynatırsın. Adana Demirspor’un özellikle Pandeminden sonraki takımına bakın, final maçı da dahil hep kadro değişti. Ligi getirmiş bir Mehmet Akyüz’ü final maçında 45. dakikada oyundan alıyorsan burada ciddi bir otoriter eksikliği va, ciddi bir kadro yapısında eksiklik ve yanlışlık var. Volkan Şen’i eğer sen finallere hazırlayamıyorsan ben bunu sorgularım bir spor adamı olarak. Erkan Zengin 2 tane Bursa maçında, 4 tane 45 dakikada Adana’daki son 45 dakikada kendini gösterip maçı kopartıyorsa ben bunu sorgularım ‘Neden Erkan sahada yok’ diye. Karagümrük maçında da öyleydi. Ayrıca Karagümrük Akhisar önünde oynadığı maçı da finalde bize karşı da oynamadı. Biz buna rağmen şampiyon olamadığımızı sorguluyorum.

Adnan Ercan: Dünyada başarıyla yürüyen bir sportif menajerlik sistemi var. İngiltere ve Avrupa bunu çok güzel uyguluyor. Ama Türkiye’ye baktığımızda sportif menajer , teknik menajer arasında kırmızı çizgiyle görev tanımları ayrılmadığı için maalesef birbirlerinin görevlerine karışıyorlar. Cüneyt Dumlupınar sportif menajer olarak bu kulübe geldiğinde Uğur Tütüneker’in ruh hali bitmiştir.

“BEN YEDEK KULÜBESİNDEN DIŞARIYA ADIMIMI ATMADIM”

Ercan Aslankeser: Metin Korkmaz çok üst düzey futbolcu geçmişi olacak, futbol adamı , spor adamı olacak ki bir teknik adamın önünde çok ciddi bir bütçeyle kurulan bir takımın menajeri sahanın içinde yedek kulübesinde oyuncu değişmesine, takım kurgusuna, oyuncunun ileri ve geri çıkmasına, faul atmasına, serbest atışına, korner atışına karışabilecek. Ben bunu yapmadım. Ben sportif direktörün bu kadar üst düzey futbolcuyum Durmuş Ali Çolak ve Ercan Albay hocalar ile çalıştım, sahaya girdim. Ben yedek kulübesinden bir adım dışarı atmadım. Oyuncu kadrosu bakımından keşke dediğim bir konu var, keşke Ocak ayında yaptığı transferleri sezon başında yapsaydı. Erkan Zengin, Mehmet Akyüz, Tarık Çamdal gibi oyuncuları sezon başında getirseydi belki açık ara ligi götürecek bir duruma gelirdi.

“TARAFTARI ZAMAN ZAMAN ADANA DEMİRSPOR’UN ÖNÜNE ÇIKAR”

Adnan Ercan: Adana Demirspor seyircisiyle ünlenen bir takım. Seyircisi zaman zaman Adana Demirspor’un önüne çıkar. Halbuki ile seyirci ile oynadığımız maçlarda bir çok spiker de ortaya koymuştur. Pandemi sürecinden sonra seyircisiz oynanması başka takıma mutlaka zarar vermiştir ama en çok Adana Demirspor’a vermiştir.

Ercan Aslankeser: Ona da yüzde 99 değil, yüzde 100 diyeceğim. Öyle bir tribün kurgusu oluştu ki gerçekten kendi futbolcusunu ve gerekse rakip futbolcu ile hakemi baskı altına alan temposu var taraftarların. Bu da Adana Demirspor’un gücünün yüzde 50’sini sağlıyor. Yani ölüyü diriltir tabirine uyuyor. Karagümrük maçında seyircili bir ortam olsa Adana Demirspor Süper Lig’e çıkardı. Bunun kıymetini, bunun değerini bilen bir takım kurulmalı, bu kadroda da revizyona gidilmeli. Bazı isimler elenmeli,. Teknik Kadro görünen o ki Cüneyt Dumlupınar ile devam edilecek sorumluluğunu iyi bilmeli ve kendine tam yetki ve tek yetki verilmeli. Oyuncu alımında, takım kurgusunda Başkan Murat Sancak bunları yapmalı.

“TAKIMA ÇOK İYİ BİR KALECİ ALINMALI”

Adana Demirspor çok iyi bir kaleci, tandem oynayacak göbeğe bir oyuncunun yanı sıra, en az iki tane önde adam eksiltebilen, topla rakip alana gidebilen bir orta saha almalı. Yani gol atan, gol attırabilen , iyi serbest atışı kullanabilen, iyi bir asist ve liglerde bu var 10 isim de verebilirim. Adana Demirspor istediği olmayan futbolcuları tercih etmekten kaçınmalı.

https://www.cukurovapress.com/murat-sancak-sans-ama/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder