Sayfalar

9 Eylül 2013 Pazartesi

YILMAZ GÜNEY



Yılmaz Güney’in 35 yıl beraber çalıştığı arkadaşı Abdurrahman Keskiner, hazırladığı kitapla Güney'in hayatını anlattı.

1940 senesinde demiryolu işçileri tarafından kurulan Adana Demirspor'un seveni çok. İşte onlardan bir tanesi; Yılmaz Güney..
1972 yılında "devrimcilere yardım ve yataklık yaptığı" gerekçesiyle 2 yıl hapse mahkûm edilen Yılmaz Güney, cezaevinde yattığı sıralarda sınıf arkadaşı Yavuz Pada'ya bir mektup yazarak Adana Demirspor'a duyduğu özlemi anlattı. İşte Yılmaz Güney'in 14 Mayıs 1973'te kaleme aldığı, arkadaşı Yavuz Pada aracılığıyla Adana Demirspor'a yazdığı o mektup:
''Sevgili kardeşim
Demirspor bu yıl 1.lige geçerse çok sevineceğim. Muharrem abinin çabaları boşa çıkmasın artık. Sivas yenilgisine üzüldüm.
Bilirmisin ki, Demirspor'da ben çocukluğumu, ilk gençlik yıllarımı hüzünlü anısını buluyorum. İçimi ezen bir duygu taa tahta perdeli, tel örgülü Adana stadına kadar götürüyor beni. Külahta leblebi...Çekirdek...Zaman gazozu...Atom gazozu...ve Torosspor...Seyhanspor...Kalec​i Ferit...Toroslu kamyon Behçet...Kaleci Recai...Seyhansporlu Sarı Tahsin...Ve Muharrem abimizin gençliği...
Nedir bu boğazımıza düğümlenip gözlerimizi buğulandıran duygu? Geçmiş günlere duyduğumuz özlemin anlamı ne? Nerde benim erik ve badem çaldığım bağlar...Nerde benim top oynadığım çocukluğumuzun arsaları?
Çok selam söyle Muharrem abiye...Yürekten başarılar diliyorum...İlerde çıkmak nasip olursa faydalı olmaya çalışacağım Muharrem abiye ve Demirspor'a...Öperim hepinizi...Selam...''

(sol)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder