Sayfalar

24 Kasım 2013 Pazar

GEZİ PARKINDA VURULAN LOBNA : Artık Türkiye’yi istemiyorum


Gezi sırasında, kafasına gaz fişeği yiyen Lobna Allami, komadan ve üç beyin ameliyatından sonra yeniden karşımızda.....


Lobna Allami…
31 Mayıs’ta kafasına gaz fişeği isabet etti…
Orada, Taksim’de, meydanda, en masum haliyle otururken hayatı kaydı…
Hepimizin başına gelebilirdi, Lobna’nın geldi.
Ve hiçbirimizin zihninden o fotoğraf silinmedi…
Onun sedyede hastaneye götürülürkenki hali…
Kafa bir yana düşmüş, gözler kaymış, gencecik bir kadın…
Hayatta kalacak mı, kalmayacak mı o bile soru işareti…
Taksim İlk Yardım’da hemen ameliyata alındı.
25 gün komada kaldı.
Sonra aylarca yoğun bakım.
Ardından bir beyin ameliyatı daha…
Sonra bir daha…
Ölümün kıyısından döndü.
Tek suçu da, o parkın, park olarak kalmasını istemekti.....

Kendini nasıl hissediyorsun? Yeniden doğmuş gibi mi?
LOBNA: Bilmiyorum. Aslında iyi miyim, kötü müyüm onu bile bilmiyorum. Hayatta olduğum için mutluyum ama çok ağlıyorum. Hep ağlıyorum. Çünkü bir sürü şeyim, yeteneğim, bilgim… Artık yok! Çöpe gitti. Okuyamıyorum… Yazamıyorum… En kötüsü de istediğim gibi konuşamıyorum! ‘Küçük insan’ gibi konuşabiliyorum… Böyle, yavaş yavaş… Kelimeleri düşünerek, bulmaya çalışarak… Kelimeler, aklımda ama ağzımdan çıkamıyor! Bazen de yanlış kelimeler çıkıyor... ‘Domates’ demek istiyorum, ‘çilek’ diyorum… 

LOBNA: Türkiye’yi istemiyorum…  Ben 35 yaşındayım, 5 yaşıma döndüm! Sadece o park yıkılmasın diye, o gün oraya gittiğim için. Ben kötü bir şey yapmadım ama bak halime… Şimdi her şeyi yeniden öğrenmem gerekiyor. Yapacağım. Ama artık her şeyi, ‘küçük’ yapabiliyorum… Küçük kadın oldum.  Küçük hedeflerim var. “Bugün bunları yapacağım” diyorum. Daha büyük düşünürsem deliririm!

Bizim, onlara yardımcı olmamız gerekiyor.
Buraya kadar kendi başlarına gelebildiler ama son iki aydır arkadaşları sayesinde ayakta durabiliyorlar.
Peki sonra ne olacak?
Barış, ‘İndiegogo’ diye uluslararası bir siteye Lobna’nın videosunu koydu ve bir kampanya başlattı. İki senelik tedavi masrafı için 70 bin dolara ihtiyaçları var.
Şu ana kadar 39 bin dolarını bulmuşlar.
Oraya giriyorsunuz 

AYŞE ARMAN'IN ÜRRİYETTEKİ RÖPORTAJININ TAMAMI İÇİN:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder