Sayfalar

9 Nisan 2014 Çarşamba

Füze Selami'nin Cenazesi ''FUTBOLCULAR''

FÜZE SELAMİ LAKAPLI EFSANEMİZ RAHATSIZLIGI NEDENİYLE ARAMIZDAN AYRILMIŞTI...
BEN SİTELERDE YER ALAN FOTOGRAFLARA DA BAKTIM AMA GÖREMEDİM..
ŞUANKİ FUTBOLCULARIMIZ FÜZE SELAMİ'NİN CENAZE TÖRENİNE TOPLU OLARAK KATILDILAR MI?
(eminimki ben bulamadım gözden kaçırmışımdır...futbolcularımız efsaneyi uğurlamışlardır...diye umudediyorum)


1933 yılında Adana’da doğdu. Futbola 16 yaşında 1949 yılında Adana Demirspor’da başladı. Attığı firikik golleriyle dikkati çekerek hem Fenerbahçe hem de Galatasaray Kulüpleri’nden transfer teklifleri aldı. Kısa bir dönem İstanbul’da kaldı. Ancak, Adana Demirspor sevgisi nedeniyle yeniden Adana’ya döndü.
Adana Demirspor’un efsane futbolcusu Muharrem Gülergin ile birçok şampiyonluklar yaşadı. Genç ve Ordu Milli takımlarında forma giydi. 1953-1954 futbol sezonunda Türkiye Amatör Takımlar şampiyonasında Selami Tekkazancı’nın Hacettepe takımına attığı tek golle, Adana Demirspor Türkiye şampiyonu olmuştur. Yine 1971-1972 futbol sezonunda Adana Demirspor ilk kez Süper Lig’e çıkmasında Selami Tekkazancı’nın büyük katkısı oldu. 
1974 yılında Türkiye’nin ve 3 büyüklerin ünlü şöhretler karmasının katılımıyla 5 Ocak Fatih Terim Stadı’nda jübilesini yaptı. Selami Tekkazancı, jübilesini yapmasına rağmen Adana Demirspor kötü durumda olduğu için 2 yıl daha futbol oynadı. 38 yaşında futbola veda etti. Adanaspor ile Adana Demirspor kulüplerinde antrenörlük yaptı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder