Sayfalar

20 Ekim 2014 Pazartesi

TRİBÜN LİDERLERİNİN MAÇ ÖNCE AÇIKLAMALARI

Bu haftaki röportaj konuklarım Adana Demirspor Şimşekler Tribün Lideri Göksel Tel ve Adanaspor GKA Turbeyler Tribün Lideri Refik Gül…

Bugün kim kazanır bilemem ama Adana kazansın, insanlık kazansın… Kavga kıyamet kopmasın…

Taraftarla ilişkinizi nasıl yorumlarsınız?
Göksel Tel: Bizi öyle veya böyle ADS bir araya getirdi ama bu saatten sonra bizi ADS bile ayıramaz öyle bir bağlılık var.
Refik Gül: Aynen bizde de durum bu. Şuanda uğruna can vereceğim insanlar akrabam değil, öyle güzel bir bağımız var ki, hepimizin tek ortak noktası Adanaspor. Biz bir de kapandık ama o dönemlerde bile birbirimizden kopmadık. 
Göksel Tel: Taraftara soruyorum mesela “Şuan bir maç olsa Süper Lig grubundan Akhisar ile mi yoksa kapanmış Kocaeli’yle mi Sakarya’yla mı?” di0yorum. Bize göre Sakarya! Taraftar grubu güçlü! Karşındaki güçlü olduğu zaman yenince zevk alırsın. 
Passolig için ne düşünüyorsunuz?
Göksel Tel: Passolig yüzünden Türkiye’de geldiğimiz nokta çok kötü. Kimse futboldan zevk almıyor! Türkiye’de taraftarın kıymeti bilinmiyor. Avrupa’da çok önemli ve çok önem veriyor.Türkiye’de futbol endüstriyele yenik düşmüş durumda. Tamam gençlik dönemlerimizde olaylar yaptık, vurduk kırdık, cahillik yaptık. İnsanları fişlemek doğru değil. Sen insanlara kart çıkarıp müşteri haline getiriyorsun, bu çok yanlış. Futbol kurallarından önce eğitim sistemine düzen vermek lazım.Bize vurmak kolay yani! Biz Lösev’e gideriz, Kızılay’a kan veririz, Huzurevine gideriz. Gazetede küçücük haber çıkar, medya için yapmayız hepsi gönülden yapılan şeylerdir ama 1000 tane iyilik yaparsın 1 defa patlarsın. Son hafta yaşadık onu. Belki uzun zamandır da aleni küfür eden yoktu. İnsan psikolojisi ya bu! Zaten o iyiliklerin unutuluyor, kötü kalıyor geriye.
Refik Gül: Sevgi saygı vardı, gelenek görenek vardı. Şimdi öyle mi? Değil… Teknolojiyükseldikçe bizim de değerlerimiz düşüyor. Bakın dünyada en holigan ülke İngiltere’dir ama en güzel maç izlenecek stadyumlar da İngiltere’dir. Biz de cezalar tavandan değil tabandan başlıyor. X insan bardak fırlatıyor sorun yok ama biz bir koltuk fırlatsak durum değişiyor. Bugün bazı insanlar hala sporun içindeyse, bazı insanlar hala yorumculuk yapıyorsa bu tahriktir.
Mersin idman Yurdu maçı Adana’da yapıldı. Ne düşünüyorsunuz?
Göksel Tel: Niyet Kötü diyorum ben. Geçen sene Mersin İdman Yurdu aynı ligdeydi. Taraftar gidiş gelişi yasaklandı. Böyle bir mantık yok! Sen buradan taraftar götürmeyi yasaklıyorsun, bu sene de gelmiş adamların maçını Adana’da oynatıyorsun! Burada adam ölse sorumluluk kime ait? Biz toplum olarak hazır değiliz buna, cahil adam çok! Onlar bizim cenazemize geldiler, bizim cenazemize gelen insana kötülük yapamam ben.
Yasaklar mı kavgayı getiriyor?
Refik Gül: Evet…
Göksel Tel: Maç içerisinde ben atışırım, sevmek zorunda da değilim o da beni sevmek zorunda değil. Ezeli rekabet nedir, böyle bir rekabettir. Şu memlekette Adanaspor’suz Demirspor, Demirspor’suz Adanaspor olsaydı bu memleket bu kadar zevkli olur muydu? Olmazdı! Bizim bu ezeli rekabetimiz bir yerde kalsın ama biz bir yerlere gelelim!
İddia oynuyor musunuz?
Göksel Tel: Zevkine oynarım ama asla Demirspor’a oynamam. Sevdiğine bahis yapılmaz.
Refik Gül: Geçen sene çok oynadım ama bu sene değil. Adanaspor’a ben de oynayamıyorum hele de derbi maçlarına hiç oynamam.
Birbirinize derbilerde yaptığınız hangi tezahüratı seviyorsunuz?
Refik Gül: Adana Turuncu’dur tezahüratını çok seviyoruz.
Göksel Tel: Bütün stat “Pisi pisi..” dediğimizde bayılıyorum.
Refik Gül: Bir diğeri “Ooo pişt karşı, memleket nere?” 
Refik Gül: Bende aynı şekilde düşünüyorum. Mersin’i büyülten taraftar Demirspor taraftarıdır!
Göksel Tel: Şunu kabul edelim Şimşekler grubu Akdeniz bölgesinde derbi kültürünü yaşatan gruptur.
Hababam sınıfında “Akdeniz’in nehirleri denize akar, Akdeniz’in güçlü takımı Adanaspor’dur…” Diyor, ona ne diyorsunuz?
Göksel Tel: (Gülüyor) Şimdi de Redhack diyor! Saygı duyarız severiz Hababam sınıfını da.
Refik Gül: Demirspor nefretinden dolayı biliyorsunuz ki Adanaspor kurulmuş. (Gülüyor)
Bir ara bu iki takım birleşsin denildi… Ne düşünüyorsunuz?Göksel Tel: Eğer biz olmasaydık iki takımı birleştireceklerdi. Kesinlikle olamaz! Hepimizin kökeni farklı, kültürü farklı…
Refik Gül: Başka memlekette yapabilirsin, Kayseri gibi başka şehirlerde yaparsın. Ankara gitti Osmanlı oldu, İstanbul Büyükşehir Başakşehir oldu. Burada bunlar zor şeyler!
Passolig etkisini tribünlerde görüyoruz, bu derbide nasıl olur?Refik Gül: Yaş ortalaması ya çok küçük ya çok büyük bir taraftar grubu var. Dolayısıyla internet kullanmayan çoğunluk var bu yüzden çok etkisi olacaktır diye düşünüyorum.
Göksel Tel: Biz aynı yolun yolcularıyız, renklerimiz farklı. Eğer bizler beraber mücadele etseydik passolig bu durumda olmayacaktı.

Fişlenmeye mi karşısınız?
Göksel Tel: Onda sıkıntı yok kimi fişliyorlarsa fişlesinler burada amaç tamamen taraftarı müşteri haline getirmek. Zırt pırt mesaj geliyor, şurada indirim burada indirim. Avrupa bu sistemi denemiş ki eğitim seviyesi yüksek ama buna rağmen becerememişler, geri çekmişler. Ama bunu tutup Türkiye’de uygulamaya çalışıyorsunuz. Bu sistemi kuranlar futbolun bitmesini isteyenlerdir.
Türkiye’deki tribün liderleri olarak bir araya gelseniz futboldaki sorunlar için bir adım atamaz mısınız?
Göksel Tel: Bizim en büyük sıkıntımız bu zaten. Zamanında Arjantin’de tribünde birini öldürüyorlar. Devlet büyükleri şu bu bir araya geliyorlar, deplasman yasağı koyuyorlar. Sonra tribüncüler bir araya geliyor yıllarca bu yasak uygulandı deniliyor ve hiçbiri maça gitmeyip protesto ediyor. Sonra devlet, federasyon, güvenlik hepsi geri adım atıyor.
Göksel Tel: Geçenlerde eğitim sistemi için öğretmenler yürüyüş yaptı ama içlerinde veli yok! O öğretmenler verimli eğitim olması için yürüyor ama aile ses çıkarmıyor! Benzer şeyler…
Göksel Tel: Ben isterdim ki yürüyerek Ankara’ya gidelim. Herkes her yerden gelsin biz de Adana’dan Demirspor, Adanaspor olarak beraber gidelim.
http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/27413770.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder